menu

Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України "Про освіту",

та спрямовуватися на формування:

- відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

- поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;

- патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України,

поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини Українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;

 

- усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та Законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

- громадянської культури та культури демократії;

- культури та навичок здорового способу життя:

Правильно діємо під час Covid-пандемії

відеоінструкція ТУТ

екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

- прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- почуттів доброти, милосердя, толерантності

турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;

- культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу. 

                                                                                            Джерело:

Стаття 15. Закон України «Про повну загальну середню освіту»

 

Зміст, організація, форми та методи виховної роботи в Кременчуцькому ліцеї № 10 "Лінгвіст" підпорядковуються реальному визнанню Особистості учня як головної мети освітньої діяльності та спрямовані передусім на формування громадянської зрілості – системи дійового ставлення особистості до Батьківщини, суспільства, держави, природи.

 

Виховний процес у закладі освіти спрямований на формування громадянина України як активної, творчої особистості, з вихованням у нього національної свідомості, високої духовності, інтелігентності, розвинутого почуття прекрасного, забезпечення належної ролі сім′ї у вихованні дітей.

 

Основні завдання та напрями виховної роботи

- створення умов для всебічного гармонійного розвитку особистості;

- виховання громадянина України, здатного вільно орієнтуватися в сучасному суспільно-політичному просторі;

- прищеплення високої правової культури, поваги до законів держави, формування правової свідомості;

- виховання демократичної культури, вміння відстоювати свою точку зору, поважати позицію інших;

- формування активної життєвої та громадської позиції;

- розвиток нахилів, інтересів, здібностей дитини, формування її загального культурного рівня, життєвих компетенцій;

- розвиток навчально-пізнавальних потреб і здібностей учнів, допомога їм у науковій організації своєї навчальної діяльності;

Уривок із власного оповідання "Характерник". © Хвостенко Емілія, учениця 8-Б класу

- прилучення школярів до скарбів української народної творчості, виховання поваги до національних традицій;

 

- сприяння виробленню в учнів на основі загальнолюдських цінностей норм етики, моральної самооцінки, формуванню їхніх моральних переконань;

- формування вмінь та навичок використовувати досягнення мистецтва для пізнання природи, життя людей, себе як особистості;

- забезпечення процесу самовизначення, саморозвитку, самореалізації особистості;

- орієнтація учнів на аналіз своїх дій, планування своєї роботи, навчання навичкам самоконтролю;

- формування готовності до трудової діяльності;

- формування високої екологічної свідомості, прищеплення потреби у збереженні й примножуванні навколишньої краси природи;

- формування потреби у здоровому способі життя:

Дбаємо про своє здоров'я й інших

відеоінструкція профілактики COVID інфекції ТУТ

- озброєння батьків психолого-педагогічними знаннями, необхідними для виховання дітей.

Шляхи реалізації основних завдань виховної роботи:

- створення системи виховання, яка відповідає загальнолюдським цінностям та інтересам особистості, суспільства, держави;

- сприяння підвищенню ефективності виховної діяльності педагогів, їх фахової майстерності у сфері виховання;

- орієнтація на сучасний психолого-педагогічний досвід у сфері виховання;

- озброєння класних керівників технологіями, які максимально сприяли б формуванню соціально активної особистості, здатної до саморозвитку та самовдосконалення;

- забезпечення цілісності і наступності виховного процесу;

- створення виховного середовища і забезпечення системного підходу до організації освітнього процесу, організацію оптимальної мережі гуртків, клубів за інтересами на базі ліцею;

- перетворення виховного процесу закладу освіти на соціальний простір самопізнання, саморозвитку, самовдосконалення учня/учениці: організація зустрічей з представниками творчих спілок та організацій, правоохоронних органів, медичними працівниками, представниками засобів масової інформації;

- створення умов для набуття учнями/ученицями індивідуального досвіду, життєтворчості;

- створення та підтримання ліцейних традицій як важливого засобу ведення виховної роботи;

- сприяння розвитку системи учнівського самоврядування;

- дієвість психологічної служби;

- посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з ліцеєм;

- співпраця з соціальними службами, громадськими організаціями тощо.

 

Технології, що сприяють вирішенню основних виховних завдань:

- діагностичний мінімум (вивчення рівнів адаптованості, навчальної мотивації, діагностика процесів пізнавальної сфери, вивчення інтелектуальних здібностей);

- виховання у грі;

- години спілкування;

- нестандартні форми проведення виховних заходів («круглий стіл», брейн-ринг, усний журнал, зустрічі з цікавими людьми, лікарями, представниками правоохоронних органів, творчий калейдоскоп, захист проєктів, благодійні ярмарки, свята, тематичні дискотеки);

- спільні творчі справи та акції;

 

- видавнича діяльність (випуск тематичних публікацій (стіннівок, плакатів, буклетів);

- екскурсійна діяльність;

- психологічний супровід (діагностика, анкетування, тренінги, практикуми, консультації, впровадження різноманітних програм);

- батьківський всеобуч (батьківські збори, години батьківського спілкування, сімейно-родинні свята).

 

Важливе місце у виховному процесі належить класному керівникові, який покликаний сприяти створенню оптимальних умов для розвитку особистості школяра. У процесі виховання класний керівник (вихователь) керується особистісно орієнтованим підходом до здібностей, нахилів кожної дитини учня, тим самим створюючи умови для саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації на основі національних та загальнолюдських цінностей. Виховання учнів реалізується під час:

- організації освітнього процесу;

- формування відповідних компетентностей у навчальній діяльності;

- позаурочної та позакласної діяльності;

- позашкільної освіти;

var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }