menu
 

Живолуп

Лариса Валентинівна

практичний психолог,

"психолог-методист"

10 вересня — всесвітній день запобігання   самогубствам

БАТЬКАМ про підліткові суїциди

Навіщо дітям потрібні шкільні психологи?

Майже у кожній школі є психолог. Але деякі учні про це навіть і не знають. А більшість тих, хто знають, все одно до них не ходять, навіть якщо і мають певні проблеми. То навіщо ж тоді все-таки потрібні шкільні психологи?

В деяких школах ставлення дітей до психологів дуже дивне. Особливо це стосується молодших класів. Так, якщо однокласник відвідує психолога, то його починають вважати ненормальним, божевільним, дражнити психом. Це тому, що діти мало обізнані у тому, чим займаються психологи, тому і видумують різноманітні міфи.

У чому полягає робота шкільного психолога та які її особливості?

Шкільні психологи відносяться до групи психологів-педіатрів. Але, на відміну від самих педіатрів, вони не займаються лікуванням дітей. Вони існують в основному для того, щоб вислухати проблему, дати пораду. Чи помічали ви, що коли комусь викажеш свої тривоги, то одразу й легше стає на душі. Для деяких роль “жилетки”, у яку можна виплакатись, виконують друзі чи батьки. Але ж бувають такі ситуації, що соромно або незручно розповісти мамі, а подруга потрібної поради не дасть, адже сама не має життєвого досвіду. В таких випадках допомагає психолог. Він у жодному разі не має права розголошувати інформацію, яку розповів учень. Лише у крайньому випадку може поговорити з батьками.

Також шкільні психологи багато проводять різних досліджень. Крім цього, в деяких школах вони ведуть факультативи з психології та виступають кураторами курсових робіт та МАН. Досить багато дітей у наших школах цікавить дослідження тем з психології, адже вони пишуть у своїх роботах саме про ті проблеми, які цікавлять власне їх самих. Це дозволяє їм краще розібратися у своїх проблемах та знайти шляхи їх вирішення.

Які проблеми зараз найбільше турбують дітей та підлітків?

В основному це ситуації пов’язані з проблемами у сім’ї та стосунками з однолітками. Конфлікти, непорозуміння - різне у житті буває. Але ті, хто звертався по допомогу, обов’язково знаходили вихід із складного становища. А часто навіть буває, що після візиту до психолога проблема вже не здавалась такою страшною, адже просто розповівши її, дитина починала краще розбиратись у ситуації та переставала переживати через, як виявлялося, дрібниці.

У яких випадках треба, не боячись,

йти просити допомоги у психолога?

Не переживай, якщо відчуваєш, що починаєш заплутуватись у ситуації. Лише людина, яка об’єктивно зможе оцінити твоє становище, допоможе тобі розібратися. Не потрібно виношувати проблему в собі, це ні до чого хорошого зазвичай не призводить. Це лише може спричинити душевну травму та виникнення комплексів.

ПАНДЕМІЯ. КАРАНТИН. СТРАХИ
Рекомендації психолога для батьків.

Якщо ваша дитина довгий час дивиться новини,  грається біля включеного телевізора або чує тривожні розмови дорослих, вона може почати боятися! Це може виявлятися не тільки прямо,  а і у порушеннях сну, енурезі тощо.

Як дотримуватися психологічної гігієни в спілкуванні з дітьми на тему пандемії, щоб зберегти психічне здоров'я дітей на період до і після карантину.

Що робити дорослим?
* Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві),
* Приймати (не заперечувати) страх дитини: "ти боїшся / тобі страшно", "боятися - це нормально", "страх допомагає бути обережним",
* Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами,
* Не робити тему пандемії головною і основною, про яку зараз живе вся сім'я,
* Зменшити інформаційне занурення дитини в новинні зведення (при дитині не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі),
* Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи (благо, вже є ілюстрована інформація для дітей),
* Інструктувати дитину, що їй потрібно зробити у разі, якщо з батьками щось станеться і вона не зможе самостійно викликати швидку допомогу (на який номер зателефонувати, яку адресу назвати, які дані про батьків дати, як описати стан батьків і т.д .). На цю тему можна написати / намалювати пам'ятку для дитини і повісити на видне місце,
* Якщо дитина перебуває поруч з сильно панікуючим дорослим, пояснити дитині, що є такий тип людей, який не може впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони так обирають. А ви будете з ним "обирати життя",
* Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею (якщо у вас є таке бажання). У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи,
* Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров'я ... психічне і фізичне :)

БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»  та  головної мети НУШ -  навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії у навчально-виховному процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих — у ліцеї№10 «Лінгвіст» проведено анкетування батьків 1, 5, 10 класів та учнів 5,10 класів. 94% респондентів вважають ліцей безпечним освітнім середовищем з позитивним психологічним кліматом.                                               По паралелям:  1 кл. - 91%     5 кл. - 92%    10 кл. - 98%

Дякуємо батькам за високу оцінку нашої роботи!

1. Наш ліцей увійшов до проєкту "Безпечне місто". Ще в червні 2020 р. на території і безпосередньо в ліцеї ВЖЕ ВСТАНОВЛЕНО 13 відеокамер спостереження. 5 років назад було встановлено "тривожну кнопку" екстреної допомоги. Охорона ліцею здійснюється Службою Муніципальної варти.
2. Заплановано капітальний ремонт приґанкової території (бруківка) та реконструкція пандуса відповідно до вимог ДБН.
3. Відповідно до Закону України  "Про повну загальну середню освіту " наповнюваність класів за нормою     " не більше, ніж 24 учня" заплановано  з 1 вересня  2024 року ( лише у початковій школі).
4. Відповідно до постанов і рішень  уряду та місцевої влади:
-  освітній процес під час карантину відбувається за змішаною системою навчання у 2 зміни;
- БАТЬКИ зобов'язані самостійно щодня вимірювати температуру у своєї дитини. Медична сестра ліцею та класні керівники здійснюють щоденний загальний контроль за станом здоров'я учнів шляхом спостереження та опитування дітей про стан самопочуття.

  25 листопада - 10 грудня 

Всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”

До уваги учнів!

Як будувати стосунки з однолітками.

Правила безпеки в Інтернеті.

Вчимося розуміти один одного.

Як адаптуватися до нових умов/незнайомої ситуації.

Насильство. Як його уникнути?

Взаєморозуміннягарантія твоєї безпеки.

Маніпуляції та захист від них.

Для чого потрібна конкуренція в групі?

Вчимося довіряти один одному.

Безпечна школа  Маски булінгу.

Конфлікт і взаємодія.

Поради для учнів

Як готувати домашні завдання

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Рекомендації психолога «Перед олімпіадою»

Психологічні підказки майбутнім учасникам ЗНО/ДПА:

 

Пам'ятай: перемога не завжди приходить до найсильнішого чи найспритнішого, рано чи пізно вона приходить до того, хто вірить у себе.

До уваги батьків!

Девіантна поведінка підлітків

ЯК ПОГОВОРИТИ З ДИТИНОЮ ПРО ВИПАДКИ ОТРУЄННЯ ЛІКАМИ, ЩО СТАЛИСЯ ЗІ ШКОЛЯРАМИ В РІЗНИХ МІСТАХ УКРАЇНИ

Булінг у школі: як діяти батькам?

Школа, батьки, дітияк сформувати взаємини

Безпечний Інтернет.

Як спілкуватися з власною дитиною   

Мистецтво ефективного спілкування з дитиною.

Попередження насильства, жорстокості в сімї.

Дитинство починається з любові. Психолог рекомендує книги: Вікторія Горбунова "Виховання без травмування або Навіщо дітям дорослі?", Алла Слотвінська "Бавимося разом або Як впоратися з дитячим непослухом", Деніел Сігел та Тіна Брайсон "Досить істерик", Анна Бикова "Лінива мама", Франсуаза Дольто "Боротьба за дитину", Кевін Леман "Новий підліток до пֹ’ятниці". Тільки любов здатна навчити любові!

Як правильно подолати свою та чужу агресію?

Методи позитивної дисципліни.

Як навчитися довіряти власній дитині або поговоримо про довіру.     

Пять шляхів до серця дитини.

Поняття безпеки. Безпека освітнього середовища.

Консультації для батьків

Батькам про підліткові суїциди.

До уваги вчителів!

Взаємодія школи та родини

Цькування у школі: як лікувати клас від булінгу.

Особливості підтримки дітей і їхніх сімей у ситуації домашнього насильства.

Законодавство з питань протидії насильству над дітьми.

Як уникати конфліктів з учнями?